Інформаційно - методичний банк

 Методичні рекомендації

Методики проведення занять

Методика проведення  дистанційної вікторини

"Конкурс-вікторина проводиться серед учнів позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів. Конкурс проводиться дистанційно з застосуванням мережі Інтернет.

Вікторина - це гра, зміст якої полягає у відповіді на запитання.
Кожне питання оцінюється кількістю балів - 10 , 20 , 30 і так далі по мірі зростання складності."-
Методика.

 Технологія колективної творчої справи (КТС)


Чільне місце в системі позакласної виховної роботи посідають колективні творчі справи (КТС). Головним їх організатором є класний керівник. Методика організації колективних творчих справ є результатом багаторічних творчих пошуків педагогів. Систематизував і дав наукове обґрунтування цій методиці дослідник І.П. Іванов.

Колективна творча справа – це вияв життєво-практичної соціальної турботи про поліпшення умов суспільного життя. Це сукупність певних дій, спрямованих на загальну користь. Це справа колективна, оскільки в її плануванні, підготовці, проведенні, обговоренні беруть участь усі члени класного колективу. Це творча справа, оскільки на кожній стадії її здійснення всі вихованці разом із класним керівником мають змогу виявити свої творчі можливості у пошуку засобів, методів, прийомів, які повинні забезпечити успіх. Колективні творчі справи різняться передусім пізнавально-практичною спрямованістю на розвиток кожної особистості зокрема і творчого колективу загалом. Виділяють такі групи КТС: суспільно-політичні, трудові, пізнавальні, художньо-естетичні, спортивно-оздоровчі. Процес підготовки та проведення колективних творчих справ має кілька етапів.

1.     Попередня робота класного керівника -  визначаються виховні завдання КТС; шляхом бесіди, розповіді педагог має захопити учнів цікавістю, привабливістю, перспективністю майбутньої справи.

2.     Колективне планування – учні разом із класним керівником складають план майбутньої КТС. При цьому враховується думка окремих учнів, визначаються можливі виконавці цих чи інших доручень.

3.     Підготовка КТС – етап, на якому дуже важливо враховувати інтереси та творчі можливості учнів.

4.     Проведення КТС – головний етап роботи. На цій стадії кожен учасник КТС має можливість виявити свої творчі здібності, показати результати колективної творчої діяльності.

5.     Колективні підсумки – ретельний аналіз усього ходу підготовки та проведення КТС з метою позитивної оцінки дій окремих учнів та колективу в цілому, виявлення утруднень та помилок, визначення шляхів подолання недоліків та труднощів у подальшій роботі.

Ця технологія — особистісно орієнтована, бо кожній дитині знайдеться справа для душі, яку вона може організувати, зробити краще, ніж інші. Сьогодні учень керує, організовує, творить спільно з іншими такими ж зацікавленими людьми. Завтра він же з такою самою зацікавленістю візьме участь у новій колективній творчій справі, але вже в ролі виконавця. Ця технологія об'єднує ділову та міжособистісну сфери діяльності людини.
Особливість технології полягає в тому, що між вихователями та вихованцями складаються в процесі діяльності суб'єкт-суб'єктні взаємини, в силу яких і вчитель, і учень рівною мірою почуваються відповідальними за якісне виконання поставлених завдань.
Одна з головних ідей методики колективного творчого виховання — формування особистості через єдиний виховний колектив, з однаковими вимогами до старших і молодших. Творчий підхід до процесу виховання забезпечується як групою засобів дружньої виховної турботи (збудження, переконання, привчання, дружньої поваги, довіри, 
схвалення, "секретного договору"), співдружності старших та молодших колективів, роботи з рідними вихованців, співдружності педагогів, так і основними виховними засобами
Основними умовами виховної ефективності колективних творчих справ є:
єдність життєво-практичного та виховного спрямування для поліпшення життя всередині колективу та навколишнього життя;
творчий характер кожної справи: здійснення неперервного пошуку найкращих рішень життєво важливих завдань на всіх стадіях організації;
єдність окремих стадій організації кожної справи.
У технології колективного творчого виховання головне — "жити заради усмішки іншого", що і, породжує радість творчого самовираження в поєднанні з потребою бути корисним людям.
Основний педагогічний результат технології — розвиток громадянської самосвідомості та здібностей до соціальної творчості.





Немає коментарів:

Дописати коментар